Новини
27.09.2006 Концепцію розвитку порту знов обговорили в Одесі. Порт ОдессаТема засідання комісії Одеської  міськради з питань транспорту, зв”язку і морегосподарського комплексу, проведеного 27 вересня, привернула увагу багатьох регіональних засобів масової інформації. Це і не дивно, останнім часом обговорення проекту концепції розвитку морського торговельного порту набуло особливої гостроти.

Незважаючи на необґрунтовані випади у бік місцевого самоврядування, які пролунали кілька днів тому на зборах трудового колективу державного підприємства, – депутати міської Ради, яких керівник профспілок у своєму виступі назвав ледве не  прихованими агентами румунських та болгарських портів та представниками угруповань які прагнуть приватизувати Одеський порт, одразу після надходження необхідних документів активно долучилися до обговорення концепції. І це навіть за умови, що профільна комісія міськради одержала від керівництва порту доопрацьовану концепцію розвитку підприємства лише 20 вересня.

Коментуючи проведені днями збори, покликані обговорити концепцію розвитку, Голова  комісії Одеської  міськради з питань транспорту, зв”язку і морегосподарського комплексу Костянтин Шпильовий назвав їх неконструктивними і такими, що „не мали жодного позитивного результату”.

За його словами, навіть у разі схвалення міською Радою концепції розвитку порту – це не означатиме наявність права на вкладання коштів і початок будівництва. „Такий приклад вже є. Він дуже сумний у частині інвестиційної привабливості. Мова йде про проект розвитку сухого порту кампанії „Євро термінал”. Концепція ця була схвалена депутатами міськради. Виділена земля під будівництво. Інвестор пішов на пропозиції міста, сплатив п”ять мільйонів гривень та вклав два мільйони  у початок будівництва сухого порту. Але, реалізація цього проекту без будівництва естакади є нереальною. На сьогоднішній день інвестор став заручником ставлення керівника Одеського порту Миколи Павлюка  до цієї проблеми. Інвестор шукає вихід, але коли він довідався що йому запропонували лише плани керівника порту, не узгоджені з містом, це шокувало його. Життя доводить, що – ідеї державного підприємства Одеський морський торговельний порт і те що він реалізовує у реальному житті – це зовсім різні речі. Я б не хотів, щоби інвестори, які мають намір вкладати гроші у реалізацію різних частин концепції розвитку порту, опинилися у подібній ситуації.”.

Костянтин Шпильовий наголосив, що керівники Одеського порту завжди розпочинали реалізацію різноманітних проектів без узгодження з міською владою. „Порт існує за принципом - сам собі режисер. Такий собі анклав в центрі причорноморського міста. Яскраве підтвердження – ситуація з будівництвом причалу 29 дріб 1. Згідно з ухвалою Приморського райсуду Одеси будівництво цього об”єкту будувати заборонено, але воно далі активно триває”.

На засіданні комісії стало відомо і про те, що начальника інспекції державного архитектурно - будівельного контролю управління архітектури і містобудування Одеської міськради не допустили на територію порту посилаючись на наявність  митної і прикордонної зон. Будь які його спроби вийти на зв”язок з керівництвом порту не мали жодного результату.
Нині юридичне управління міськвиконкому спрямувало до виконавчої служби Приморського райсуду Одеси листи. Вже відкрите впровадження і нині розглядається питання про накладання штрафу на керівників Одеського порту чи притягнення до відповідальності структур, які продовжують будівництво причалу незважаючи на заборону з боку суду.

Голова  комісії Одеської  міськради з питань транспорту, зв”язку і морегосподарського комплексу зазначив, що навіть у разі схвалення міськрадою нинішнього проекту концепції розвитку – це не означає що його реалізація буде успішною. Приміром, у будівництво пасажирського терміналу свого часу вклали не один десяток мільйонів доларів. Це ж стосується і нині збиткового аквапарку поблизу Одеси. „Чи ефективним є менеджмент нинішнього керівника порту, який заявляє, що проект який коштував десятки мільйонів доларів – нині працює лише на три відсотки завантаження? Він сам визнає, що держава у цьому випадку поховала гроші заради покращення вигляду берегової зони”.

Як наслідок, більшість членів комісії Одеської  міськради з питань транспорту, зв”язку і морегосподарського комплексу проголосували за пропозицію рекомендувати депутатам не підтримувати нинішній проект концепції розвитку державного підприємства Одеський морський торговельний порт. Голова комісії вважає, що нинішній проект так само не має суттєвих змін у порівнянні з попереднім і „не відповідає нинішнім потребам міської громади”.

Нині це проблемне питання вивчає і спеціальна комісія Верховної Ради України.

Ігор Столяров
Одеса
дивитися лист новин за
 
 
Copyright © 2004 HRAM.OD.UA Всі права захищені. Designed by Lenka_X