Новини
19.01.2007 Всечесні отці, брати і сестри!

Христос хрищається!

Нині Господь приходить на річку Йордан, де лунає голос Іоана Хрестителя: «Покайтеся, бо наблизилося Царство небесне» (Мф. 3,2). Над тими, хто приймав цю звістку, Іоан здійснював обряд «хрещення покаяння для прощення гріхів) (Мк.1,4; Лк. 3,3). Отже, хрещення (грец. «ваптісмос» - «занурення») Іоана було знаком покаяння та очищення. Аналогічні обряди були поширені у той час та так само символізували очищення. Такими, зокрема, були занурення у воду прозелітів та щоденні омовіння єсеїв. Втім, Іоанове хрещення суттєво відрізнялося від них. Адже воно було одноразовим та неповторним.

Христос, Втілене Слово, приймає хрещення від людини, природа якої уражена гріхом. Богослови по різному пояснюють цей дивний вчинок Христа. Деякі кажуть про те, що Христос таким чином приєднався до святого «залишку» іудейського народу (адже хрещення Іоана сприймалося як зібрання цього «залишку»). Інші акцентують увагу на тому, що в цьому акті Він ототожнив Себе з грішниками, і таким чином хрещення стає початком Його хресного шляху. Інші звертають нашу увагу на Христове смирення, наголошуючи на тому, що через прийняття Іоанового хрещення Христос виконує свій релігійний обов’язок , вбачаючи, що воно звершується за волею Отця. Як пише преподобний Іоан Дамаскін, Господь прийняв хрещення від Іоана не тому, що мав потребу у очищенні, але аби «водами поховати людський гріх», виконати закон, відкрити таїнство Святої Трійці і, нарешті, освятити «єство води» та подати нам образ Хрещення.

Як пише святий Никодим Святогорець для того, аби відновити зіпсуту посудину, гончареві необхідно дві речі: вода, аби замісити глину, та вогонь, аби опалити посудину. Так само діє й Господь. Для відтворення зіпсутої людської природи Він використовує вогонь Божества, що палає у Його плоті, та воду з ріки Йордана.

Святий Іоан Золотоустий, пам’яті якого присвятив 2007 рік Його Святість Вселенський патріарх Варфоломій, уподібнює Йордан та людський рід. Йордан бере свій початок від двох невеличких рік: Йору та Дану. Так само і рід людський походить від двох початків – прабатьків Адама та Єви. Йордан впадає у Мертве море. А рід людський був приведений до моря смерті через гріх. Отже, існує паралель між входженням Христа у води Йордану та Його воплоченням – входженням Бога Слова у людський рід. Коли Господь увійшов у Йордан, його води потекли назад. Так само і людська природа після Воплочення радикально змінює свій спосіб існування. Гріх та смерть відходять, а людську природу проймає Божественна благодать.

Свято Водохреща -  свято освячення людської природи та всього світу. Божа благодать огортає світ. У цей святий день, згідно давньої церковної традиції відбувається велике освячення води. Вода – це давній символ життя, як свідчить Книга Буття, коли Господь створив воду, над її поверхнею ширяв Дух Божий (1,2). Втім, з Священного Писання нам відомо, що вода може бути ворожою для людини стихією, ховати у собі небезпеку, бути засобом знищення. Так колись у водах великого потопу загинуло давнє людство. Такою зробив воду та все наше життя гріх. Сьогодні Господь уходить у ці води життя, і вони освячуються. Бажаючи бути самовидцями цієї спасительної події, ми підносимо сьогодні молитви до Бога, аби Він зійшов на води та освятив їх. Освятив їх та усе наше життя. Нехай же спасительна благодать Господа Нашого Ісуса Христа завжди перебуває з нами, нашою Українською Церквою та країною.


Христос хрищається! У ріці Йордані!

+Богдан,
Єпископ Одеський, Вікарій Київський Української Автокефальної Православної Церкви

19 січня 2007 року Божого

дивитися лист новин за
 
 
Copyright © 2004 HRAM.OD.UA Всі права захищені. Designed by Lenka_X